دیویدلی، کاپیتان تیم والیبال آمریکا از خبرنگاری که می‌خواست با او سلفی بگیرد پرسید: اینجا (تهران) چرا همه گوشی آیفون دارند؟ هر جا می‌رویم وقتی با ما عکس می‌گیرند، همه آیفون‌های مدل بالا در دست دارند، چقدر آیفون اینجا طرفدار دارد! نکند کارخانه آیفون در ایران است!؟
باید به ایشان گفت نه تنها کارخانه آیفون، که کارخانه پورشه و بنز و مازراتی هم در ایران است، اصلاً تمام برندهای بزرگ دنیا در ایران تولید می‌شود!
اما اشتباه نکنید ما ثروتمند نیستیم، ما فقیران پولداری هستیم که از شدت مصرف‌گرایی افسار گسیخته و اشرافیت دروغین، در حال ترکیدنیم!!!
بنده دوستی دارم که خانه‌اش در منطقه پایین شهر است. تازگی ها پرایدش را فروخته، رفته یک وام سی‌درصدی گرفته و مگان خریده! آنوقت از سر شب تا صبح هی بیدار می‌شه، می‌ره توی کوچه تا به ماشینش سر بزنه! مبادا بدزدنش! آخه آپارتمان اجاره‌ایش پارکینگ نداره!
ما اینجوری هستیم، حاضریم بمیریم اما از جماعت عقب نمانیم، ما به هر قیمتی باید باکلاس باشیم، ما پنج نفری توی آپارتمان شصت‌متری می لولیم، اما توی آشپزخانه پنچ متریمون یخچال سایدبای‌ساید داریم!
ما در تمام سال بیست هزار تومان خرج کتاب نمی‌کنیم، اما پنج میلیون تومان برای تلویزیون ال‌ای‌دی پول می‌دهیم! ما در روز ده دقیقه پیاده‌روی نمی‌کنیم، اما تردمیل آخرین مدل گوشه خانه مان خاک می‌خورد!
ما لب‌های دهنی را که از صبح تا شب دروغ از آن بیرون می‌اید را به سبک فلان سلبریتی، پروتز می‌کنیم تا ….تر بشویم، اما سعی نمی‌کنیم کمی آدم‌تر باشیم!
ما خودمان نیستیم! یک کپی دست چندم از دیگرانیم! ما حالمان خوب نیست و هر چه درونمان داغون تر و خرابتر و افسرده‌تر می‌شود، بیرونمان شیک‌تر و خوشگل‌تر و با کلاس می‌شود!
هر چه غم‌هایمان بیشتر می‌شود سرخاب و سفیداب صورتمان بیشتر! ما شبیه هدیه ارزان قیمتی هستیم که یک کاغذ کادوی شیک و رنگارنگ، به دورش کشیده‌اند! یک حباب پرشده از هیچ!!!
کمی خودمان باشیم …
(منبع: ناشناس)